onsdag 10 oktober 2007

Music Maestro!

En av de saker jag är mest nyfiken på är vad han kommer att intressera sig för. Blir det musik, eller gud förbjude, sport?
Det ser ljust ut än så länge, häromdagen när Sahara Hotnights började rocka sin Visit to Vienna blev jag uppbjuden till dans. Den har dansats och sjungits till ett otal gånger under sommaren och hösten, favoritdelen i låten är såklart när vi skrålar med i refrängen, översatt till svenska "Min bebis och jag!".
Det spelar inte så stor roll för mig vilket instrument som väljs, det får vara sång, piano, gitarr eller tillomed trummor, trots att jag hellre ser att han ägnar sig åt musik än att bara umgås med musiker.
Ni vet väl förresten vad trummisen fick på sitt IQ-test?
- Dräggel!
Sen kan vi bara önska att han väljer ett bra valspråk, ett par att välja på:
"Musiken räddade mig från sporten."
eller vad sägs om:
"Stöd kulturen, kör över en saxofon."
Bara för att visa min självdistans måste jag dra en till:
Vet ni varför bandet måste ha en basist?
- De behöver nån som tolkar åt trummisen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Nu tyker jag at du är lite elåk mot trumisar! Vi kan faktist myke mer en du tror. Å musik moste inte bara vara toner å sånt, det kan va rytmär åxo faktist!

Nä nu stemmer inte kaggen som den ska, så jag måste gå och skruva lite!

/Dukti Trumis

Angelica sa...

Vad ända in i glödheta är det du skriver? Köra över en saxofon?? Jag vet ju vad unge herr Thor ska få i present av mig i alla fall. *fnys*

;)