lördag 12 januari 2008

Ett mycket märkligt år

Det har nu gått ett år sen jag startade den här bloggen, tanken var nog från början bara att få nånstans att skriva av mig allt som trängdes i mitt huvud just då. Då, för ett år sedan, väntade vi fortfarande i ovisshet på ett barnbesked som aldrig verkade komma.
Som nog de flesta vet kom det till slut och så småningom även ett RB.
Sedan har allt gått väldigt fort, det här måste vara det mest spektakulära året vi kan räkna med.
Bloggen utvecklades till en kanal för att visa vad som händer härhemma och även när vi var på bortaplan. Jag lade till ett statistikverktyg som gjorde att vi kunde följa trafiken på sajten. Vi blev rätt förvånade över mängden besökare som ville följa oss, vi hade väl trott att de närmast sörjande skulle kolla in då och då. Jag kan inte hålla mig från att skryta lite och visa siffrorna.
Som ni ser på kurvan över besöksstatistiken var det speciellt två tilldragelser som drog nyfikna blickar till sig. För er som inte kan gissa vilka är bilden klickbar så ni kan få lite ledtrådar i form av lite tydligare datum.
Om ni tillhör den tävlingsinriktade skaran kan ni ju roa er med att se hur eran stad ligger till på kartan här bredvid, ju större prick desto fler besökare. Att Uppsala och Stockholm placerade sig i toppen kom ju kanske inte som nån överraskning, däremot seglar Göteborg upp på en hedervärd 4:e-plats som en liten dark horse. Vi har bara kommit på en person som vi känner där som vi vet läser bloggen, starkt jobbat H!
Allt det här är ju förstås en stor egokick.
Vi kommer att fortsätta blogga, dock kan vi nog lova att detta år inte blir fullt lika spektakulärt som det första.
(För alla statistiknördar kan jag även lägga till att det här inlägget blev nummer 100, faktiskt av en ren slump.)
Tack för visat intresse och på återseende vilken dag som helst.

Jag avslutar året med en passande summering snodd från Bo Kaspers låt "Det smartaste jag gjort":

Nu leker jag med barn och boll
det regnar och är nästan noll,
det regnar och är nästan noll
känns inte särskilt rock'n'roll

Det kanske låter underligt
men jag tycker det är stort,
många gånger har jag sagt
att det här är nog det smartaste jag gjort.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man gör så gott man kan för att hålla statistiken i topp! Menar ni att jag bara är 4:a?
Då får jag bättra mig!;)

Tycker bara att det är jätteroligt att se hur ni mår!
Kram H

Not a real blog sa...

Ha! Only the map of Sweden! And how's my dot gonna be there? :) Anyhoo, ubercongratulations to you both, for a truly spectacular year ;). May your blessings be as many and as happy for 2008! And let me know if you need abreak from "barneriet" and fancy a weekend in Europe's capital; door's open and bed's ready! (for the record, not that I mind the cuties tagging along, but we have two of the furry, 4-legged variety and it might be a tad too much for everyone involved :D. Would do wonders for David and Marta's inmune system, I'm sure!)

Massor med kramar,

Marta