söndag 2 december 2007

Våran glädje

Jag låg och tänkte lite på det här senaste inlägget igårkväll innan jag somnade.
Jag hoppas det går fram hur lyckliga vi är, egentligen.
Eftersom vi varit i situationen där vi trott att vi aldrig skulle få ett barn så kom jag att tänka på hur vi själva kunde ha läst inlägget. När det var som mörkast gick allt att misstolka. Om nån som fått ett barn berättade om hur illa eller jobbigt nåt kunde vara for frasen "Jamen du har ju iallafall fått ett barn!" surt genom huvudet. Om nån å andra sidan gullade med sitt barn eller berättade söta historier dök följande upp inuti skallen: "Jaja, gnid in det bara!".
Jag vill bara trycka på hur lyckliga vi är över att ha fått de barn vi har, utan att gnida det i ansiktet på någon.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men hallå! Klart ni är glada. Men man blir faktiskt ÄNNU gladare när man får bära sina barn nära inpå och får vara tillsammans. Inte ha ett par i familjen på ett ställe, det andra på ett annat och speciellt inte när lillan måste ligga och sola så ingen kan gosa med henne under tiden. Ingenting att skämmas för att ni vill ha rubbet! :)